Klanten waarderen Enserve op deskundigheid

30 april 2021

Via een onafhankelijk onderzoek door het Centrum voor Woononderzoek onderzocht Enserve haar klanttevredenheid. Dit resulteerde in een gemiddeld cijfer 8. Dit onderzoek helpt ons in het verbeteren van onze dienstverlening en wordt jaarlijks herhaald.

Onafhankelijk onderzoek

Met 20 jaar ervaring loopt Enserve al geruime tijd mee binnen de volkshuisvesting. Tot onze opdrachtgevers horen corporaties en gemeenten uit het hele land. Aan hen bieden wij een breed scala aan dienstverlening. En omdat geen enkele woningmarkt hetzelfde is, bieden wij veel maatwerk.

Dat klinkt heel mooi, maar hoe bevalt dit onze opdrachtgevers in de praktijk? Dat wilden wij ook wel eens weten. Het Centrum voor Woononderzoek zette daarom voor ons een onderzoek op naar de klanttevredenheid. Dit werd afgenomen in de periode februari-maart 2021.

325 Respondenten namen deel aan het onderzoek. Dit aantal was voldoende om een gevalideerde uitspraak te doen over de totale uitkomsten. De respondenten kwamen uit verschillende lagen onze klantenkring, globaal te verdelen in directeur-bestuurders, managers wonen en beleidsadviseurs en medewerkers verhuur.

Professioneel, kennis van zaken en een prettige samenwerkingspartner

Van de respondenten vond 83% ons deskundig. Ook betrouwbaar en oplossingsgericht scoorden hoog. Daarnaast prezen zij de samenwerking met Enserve. Als helpdesk voor onze opdrachtgevers verwerken wij dagelijks veel telefoontjes en e-mails. Voor de inhoudelijke behandeling hiervan kregen wij maar liefst het cijfer 8,3.

Karel Blom, directeur-bestuurder, zegt daarover: ‘Enserve stelt zich op als ketenpartner van haar klanten. Wij willen naast hen staan om samen op te trekken in de uitdagingen die we tegenkomen binnen de woonruimteverdeling. Daar investeren wij bewust in. Dat wij op onze deskundigheid, betrouwbaarheid en samenwerking hoog scoren, bevestigt dat dit bij onze klanten overkomt en zij dit waarderen.”

Eén van de respondenten gaf in het onderzoek aan: “Ik vind Enserve echt een partner die ons helpt om stappen vooruit te zetten.” Een ander merkte op: “Enserve is een betrouwbare organisatie die de zaken goed heeft geregeld en meedenkt met de klant.”

In het klanttevredenheidsonderzoek is gevraagd naar de mate waarop de klant ons aanbeveelt bij anderen. Dit heet de Net Promotor Score (NPS). volgens de inmiddels gebruikelijke Europese NPS-berekening behaalde Enserve een score van 70.

Verbeterpunten

In het onderzoek was ook aandacht voor verbeterpunten. Zo valt er te winnen op snelheid van reageren en flexibiliteit. Daarnaast werd hier innovatie genoemd.

Karel Blom: “Hieruit filterden wij ook een ander aandachtspunt, namelijk: nog meer aan onze klanten laten weten wat wij doen. Onze scope aan dienstverlening is breed. Maar als onze klanten niet precies weten waar wij ons allemaal mee bezighouden, dan blijven sommige zaken voor hen onderbelicht. Hier gaan wij in de toekomst dan ook aan werken.”

Blijven ontwikkelen

Uiteraard gaan wij aan de slag met de verbeterpunten en ook met het vasthouden van de zaken waarop onze klanten ons hoog waarderen. Via de reguliere overleggen houden wij hen op de hoogte van de acties die wij daarvoor uitzetten. In 2022 zal het Centrum voor Woononderzoek dit klanttevredenheidsonderzoek herhalen.

Enserve, dé specialist in woonruimteverdeling

Enserve adviseert en begeleidt corporaties en gemeenten op het gebied van woonruimteverdeling van sociale huurwoningen. Bekijk hier in slechts anderhalve minuut wat Enserve voor u doet!

 

Deel dit artikel


Wilt u alles weten op het gebied van woonruimteverdeling?
Schrijft u zich dan hier in voor onze nieuwsbrief.


Alle berichten